Träningspass. Del #1

Jag lovade er ju att slänga upp ett inlägg på hur ett träningspass kan se ut för mig just nu. Jag delar in det i två inlägg för annars blir det för långt och för mycket, bara så ni vet :-) Och angående muskler som tränas, så tränas säkert några fler men jag valde det jag kommer ihåg mest av (glömde plugga in info-lapparna) och det som känns mest troligt ;-)


Som uppvärmning kör jag antingen löpband eller motioncykel i 10-12 minuter. Just idag blev det löpbandet som ni ser och jag började med att promenera i raks takt innan jag löpte i drygt 10 minuter i stegrande intensitet.


Idag blev det ett träningspass med fokus på axlar, bröst och armar. Jag började med denna maskin och dom fattiga pilarna ska visa hur man gör, alltså hur (i detta fall) för armarna för att skiten ska fungera.
 
Muskler som tränas: Hals/Nacke och axlar
Antal repetitioner: 12 stycken. 3 "varv".
Vila: 1,5-2 min. Mellan varje varv det vill säga.


Fortsatte med denna maskin som jag tror kallas för axelpress om jag inte är helt ute och cyklar.

Muskler som tränas: Triceps, Axlar med fokus på baksidan
Antal repetitioner: 12 stycken. 3 "varv".
Vila: 1,5-2 min


Man kan likna den här maskinen vid sittande bänkpress typ. Man pressar armarna rakt fram och inte neråt som man kanske tror. Hehe jag visste bara inte hur man skulle rita sådana pilar, därför blev det som det blev.

Muskler som tränas: Fokus på bröst. Axlar
Antal repetitioner: 10 stycken. 3 "varv".
Vila: 1,5-2 min


Ingen personlig favorit men ibland måste man ju göra sånt som är mindre kul också.

Muskler som tränas: Biceps, skulderblad och rygg
Antal repetitioner: 12 stycken. 3 "varv".
Vila: 1,5-2 min



Muskler som tränas: Biceps, mage, axlar, vingarna dvs typ kanterna på ryggen.
Antal repetitioner: 10 stycken. 3 "varv".
Vila: 1,5-2 min

Sedan kör jag också den här typiska bröstmaskinen, glömde dock fota den. Ni vet, den som man pressar ihop armarna på och som det känns för jävla mycket av :-P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0