Träningspass. Del #2

Här kommer del två på mitt fina träningspass. Hehe nu har jag alltså gjort klart alla "maskiner" och efter det brukar det bli lite mer fria vikter. Enjoy :-)


Hederlig bänkpress. Personligen har ajg inte kört seriös bänkpress på flera år så därför har jag en liten plan på hur det ska gå till. Styrketräning är ju en hel del teknik så därför har jag, för att komma i form till detta börjat med att bara köra stången, dvs 20 kilo. Sedan lägger jag på så det är 50 kilo och kör mina repetitioner. Jag och Carro har en deal med just det här momentet men det vill jag inte berätta ännu ;-)

Muskler som tränas: Bröst samt i princip hela överkroppen,
Antal repetitioner: 30, 12, 12 med stegrande tyngd. Dvs 3 "varv".
Vila: 1,5-2 min mellan varje "varv".


Bicepsövning, då stången är fäst långt nere vilket innebär att man måste böja sig ned och som dra upp den. Sedan står man upp, lite bakåtlutad och gör "vanliga bicepstränings-rörelser".

Muskler som tränas: Biceps
Antal repetitioner: 12 stycken. 3 "varv".
Vila: 1,5-2 min


Ännu en till bicepsövning som går ut på att man har en ställning med vikter och ett handtag som är fäst högt uppe. Sedan flyttar man ut en aning och gör den där vanliga biceps-rörelsen mot sig, som pilen på bilden visar.

Muskler som tränas: Biceps
Antal repetetioner: 12 stycken. 3 "varv".
Vila: 1,5-2 min


Bicepscurl. Då det spökar lite i min armbåge så körde jag bara en tricepsövning och den var omöjlig att fota så jag låter den vara för den här gången :-)

Muskler som tränas: Biceps
Antal repetitioner: 10-12 i vardera hand. 3 "varv".
Vila: 1,5-2 min


Hrm, jag har ingen aning om vad man ska kalla det här men det man gör är att hålla i två rätt tunga vikter och sedan tänker ni typ... att det är någon som kittlar er i nacken. Btw, jag vet att jag bara håller i en vikt men var ju tvungen att demonstrera liksom ;-)

Muskler som tränas: Nacke, axlar
Antal repetitioner: 15 stycken. 3 "varv".
Vila: 1,5-2 min


Avslutar träningspasset med magövningar, hederliga situps. Jag gör 50 stycken åt gången och mellan 6-10 varv vilket betyder mellan 300 och 500 situps varje träningspass.

Exempel på situps:
Vanliga situps
Sneda situps
Situps med boll
Plankan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0