Status gällande träningen

Det känns som det var dags att uppdatera er bloggläsare om hur det går med min träning! Nu när man varit här nere i Stockholm ett bra tag sedan sommarlovet så känns det som att rutinerna borde börja sitta med träning/skola och allt där runtomkring. Och ska jag vara helt ärlig så har det varit riktigt svårt att motivera mig till gymmandet. Jag vet inte riktigt om det finns någon speciell anledning till det utan istället tror jag att man bara befunnit sig i en svacka. Tränar man hyfsat ofta som jag ändå kan säga att jag gör så är svackor nästan en oundviklig del i träning.
 
Jag har inte riktigt haft orken att pressa mig och utmana mig på något som helst sätt vilket är hela grejen med att träna tycker jag. Ofta har jag varit sliten när jag väl kommit på gymmet och tankarna har alltför ofta hamnat på något som verkligen inte har med träningspasset att göra. Det är inte förrän nu som motivationen, inspirationen och orken har infunnit sig och det är ju ett stort plus!

Något mindre roligt är att jag har problem med min högra hand. Det är den tummen jag bröt för drygt ett år sedan och när jag var utomlands så gjorde jag illa den igen. Så i dagsläget blir jag ofta ganska påmind om smärtan vilket gör att jag i vissa övningar inte ge riktigt hundra procent men förhoppningsvis kommer detta ordna sig mer och mer.

Jag har några tips kring hur man ska göra för att komma igång med träning och hålla på med det långsiktigt; 
- Träna för din egen skull. Det är du som ska träna och röra din kropp - inte träningskontonen på Instagram eller din kompis utan endast du.
- Träna när du tycker det är roligt. Riktigt klyschigt kanske men det är glädjen som är viktigast när det kommer till all form av träning, oavsett om det är på motions- eller elitnivå.
- Mjukstarta. Det känns soma tt man hör alltför många som säger att dom ska börja träna fyra gånger i veckan och sedan håller de i typ några veckor och sedan är man nere på noll pass. Att gå från 0 till 100 tror inte jag är viktigast utan börja lätt och öka sedan sakta men säkert. Låt det ta tid att låta träning bli en del av ens vardag!

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0